Gyenes 14. Dakarjára készül – „egyedül” és újdonságokkal
Nem könnyítették meg a versenyzők dolgát a szervezők, az már tuti.
Tízedik részvétele alakalmából a szervezőktől megkapta a legenda megtisztelő címét Gyenes Emánuel, de a szatmárnémeti motoros immár a 14. Dakar-versenyére készül. A 39 éves motoros főszponzora, az Autonet Import kft. főhadiszállásán tartotta meg hagyományos sajtótájékoztatóját.
Gyenes egy teljesen új motorral, az osztrák KTM 450 Rally modelljével vág neki a két hetes kalandnak. A járgány már fel van készítve a versenyre, legutóbb a Gyenes testsúlyához igazított felfüggesztéseket kapta meg.
A következő Dakar mezőnye 2024. január 5-én startolt a szaúd-arábiai Al-'Ula városából és 7981 kilométer – ebből 4722 a mért szakasz – megtétele után, január 19-én ér célba Yanbuban. A lejáró szerződés alapján ez az utolsó idény Szaúd-Arábiában (aztán ki tudja), amely ország hidegebb területein halad majd át a mezőny, így esőre, sárra, hidegebb hőmérsékletekre kell számítaniuk a versenyzőknek.
A szervezők két jelentős újdonsággal is készültek. Bevezették a Chrono45 szakaszt, ami két napból áll: az elsőn 16.00 órakor mindenki számára véget ér majd a versenyzés, másnap reggel 07.00 órakor pedig mindenki tovább indul. Ennek a napnak a végén a motorok kamionokba, a versenyzők pedig helikopterekbe kerülnek – utóbbiakat elszállítják Rijádba, ahol a pihenőnapjukat tölthetik.
A másik újdonság, hogy a papír alapú roadbookról a digitális formátumra váltottak a szervezők. „Reggel kapunk egy kódot, amit beírva megjelenik az adott napi útvonal. A szervezők számára ez mindenképp könnyebbséget jelent, az előző papír formátumú roadbook-hoz képest, azonban versenyzők szemszögéből ez mindenképp nagy hátrány. Először is az erős napsütés miatt nem látszik túl jól a táblagépen, nagyon oda kell majd figyelni. Törékenyebb is, mint a papírformátum. Számomra még az is külön gond, hogy, a többiekkel ellentétben, nem volt alkalmam tesztelni, csak a verseny előtt tudom majd kipróbálni“, idézi Gyenest a szatmar.ro.
Egy további újdonság pedig, hogy a motorosok számát 180-ról 130-ra csökkentették, ami igen érzékenyen érinti Manit: barátja, a vajdasági Saghmeister Gábor nevezését nem fogadták el, így teljesen egyedül kell nekivágnia a sivatagnak – csak egy magyar kamionos egység lesz még a mezőnyben.
„Pszichikailag teljesen fel vagyok készülve a Dakarra, hiszen nagyrészt tudom, mire számítsak. Innentől már csak edzőteremi erősítés következik. Nagyon könnyű megsérülni, vigyáznom kell a versenyig, addig motorozás is csak óvatosan lesz, nem szeretnék kockáztatni“, fogalmazott Mani.
Gyenes idén januárban összesítettben a 27. helyen ért célba, az Original by Motul kategóriában pedig másodikként. Ezúttal is legalább hasonló helyezéseket szeretne elérni. Vagy még jobbakat….