Gyenes Manival és további hat magyarral startol a 46. Dakar


A világ legnehezebb és legrangosabb rali helyszínén a szatmári motoros elvégezte a teszteket.

Két nap múlva, január 5-én elstartolt a 2024-es esztendő első igazán jelentős nemzetközi sporteseménye, a 46. Dakar rali. A földkerekség legnehezebb és legrangosabb terepversenyének helyszíne ötödik alkalommal is Szaúd-Arábia sivatagja lesz. A mezőnyben természetesen ezúttal is ott lesz KTM-je nyergében Gyenes Emánuel is, míg a kamionosok között hat magyar versenyző is nekivág a január 19-ig tartó sivatagi száguldásnak. A teljes mezőny 144 motorosból, 154 autós párosból, 45 kamionos trióból és 10 quadosból áll. Az előttük álló táv meghaladja az 5000 kilométert: Alulából indulnak és Janbuba futnak majd be.

Újdonságok

A szervezők két jelentős újdonsággal is készültek az idei versenyre. Bevezették a Chrono45 szakaszt, ami két napból áll: az elsőn 16.00 órakor mindenki számára véget ér majd a versenyzés, másnap reggel 07.00 órakor pedig mindenki tovább indul. Ennek a napnak a végén a motorok kamionokba, a versenyzők pedig helikopterekbe kerülnek – utóbbiakat elszállítják Rijádba, ahol a pihenőnapjukat tölthetik.

A másik újdonság, hogy a papír alapú roadbookról a digitális formátumra váltottak a szervezők. „Reggel kapunk egy kódot, amit beírva megjelenik az adott napi útvonal. A szervezők számára ez mindenképp könnyebbséget jelent, az előző papír formátumú roadbook-hoz képest, azonban versenyzők szemszögéből ez mindenképp nagy hátrány. Először is az erős napsütés miatt nem látszik túl jól a táblagépen, nagyon oda kell majd figyelni. Törékenyebb is, mint a papírformátum. Számomra még az is külön gond, hogy, a többiekkel ellentétben, nem volt alkalmam tesztelni, csak a verseny előtt tudom majd kipróbálni“, idézi Gyenest a szatmar.ro.

Gyenes tizennegyedszer

A szatmárnémeti Gyenes Emánul immár 14. alkalommal vág neki a sivatagi őrületnek. Eddig 11 versenyt tudott befejezni, a tavaly az összesített mezőny 27. helyén ért célba, 2011-ben és 2017-ben viszont a 17. helyet szerezte meg. Ezen túl 2011-ben és 2015-ben a Marathon, 2020-ban pedig a szervizcsapatok nélkül versenyzők Original by Motul kategóriáját nyerte meg.

A szervezők részéről a Dakar legendája címet kiérdemlő Gyenes szerdán lélegzetelállító, holdbéli tájakról készült fotók kíséretében ezt írta Facebook-oldalán: „Tegnap elvégeztem az első teszteket. Minden jól ment, kis módosításokat kellett végezni a navigációs rendszeren, de most már készen állok a műszaki és adminisztratív ellenőrzésekre”.

Idén nem Gyenes az egyedüli magyar a Dakar mezőnyében, hiszen az egyik kamionos egységet Kovács Miklós, Ács László és Czeglédi Péter alkotja, egy másikat Darázsi Norbert és Lener Tibor vezeti, a harmadik tag pedig a francia Pierre Calmon, míg egy harmadik kamiont Szalai Norbert vezeti egy nemzetközi csapat támogatásával.

Végezetül megmutatjuk a mezőny legcsinosabb, legvonzóbb tagját, az olasz Rebecca Busit. A 26 éves bolognai hölgy harmadszor vág neki a Dakarnak egy BRP CAN-AM MAVERICK típusú off-road járművel. Érdekesség, hogy a csapatának neve OnlyFans Racing, fő támogatója pedig az ismert, erotikus fényképeket és videókat előfizetős rendszerben szolgáltató oldal.

Rebecca Busi szexi fotóiból az olasz hölgy Facebook- és Instagramm-oldalán lehet szemezgetni.



fotók: https://www.facebook.com/emanuel.gyenes / Rebecca Busi/Facebook, Intagramm

 

A rovat legfrissebb hírei